'}}
Den onde

Formel 1-sæsonen 2020 er kun uger fra at begynde, og derfor afrundes sæson 2019 med et kig på chancerne for dem, der i sidste sæson markerede sig som den gode, den onde og den grusomme. Denne gang; "den onde".

Den onde i 2019 var Haas. Det amerikanske team var i 2018 oftest onde ved deres nærmeste konkurrenter, men i sidste sæson var teamet oftest onde ved dem selv. Kørere og mekanikere gik hovedrystende fra stort set hver eneste løbsweekend, der alt for ofte endte uden point. Racerens opsætning og især racerens misbrug af dækkene var udnævnt til hovedproblemet. Tidligt i 2019 virkede både Romain Grosjean og Kevin Magnussen som nogle, der helst ville undvære flere kørte kilometer i sæsonen, hvorfor hele mentaliteten i teamet blev anspændt og resultaterne udeblev.

Er der håb for Haas i 2020? En ny sæson betyder som udgangspunkt et nyt håb, hvorfor man på ingen måde skal afskrive Haas som et stærkt kort i midterfeltet. Det helt store problem er konkurrenternes fremskridt i 2019, der helt sikkert fortsætter i 2020. McLaren kørte sig fra det øvrige midterfelt, og Toro Rosso, Racing Point og Renault havde mod slutningen af sæsonen overtaget på Haas-racerne, hvorfor Haas primært kørte mod Alfa Romeo Racing i hele efteråret. Haas´ problemer er af høj teknisk kompleksitet, hvorfor teamets chancer for forbedring i de kommende løbspræstationer endnu står som en lottokupon.