'}}
Klar, parat, Steiermark!

Steiermark var indtil i år primært kendt af navn for 2 ting. At det er en af de mest billedskønne delstater i Østrig, og at de lokale køer ofte ender som et par solide lederhosen efter at have levet livet i det bakkede landskab ved blandt andet Red Bull Ring. Hov, Red Bull Ring... var vi ikke der i sidste uge? Jo, denne weekend bliver årets første double-header, hvorfor Steiermark-delstaten nu også er kendt for "Steiermark Grand Prix" - det første Formel 1 Grand Prix med det navn.

Lad os antage, at den kommende weekend byder på færre DNF (Did Not Finish) end sidste weekends Grand Prix. Især midterfeltet vil være godt at få hjem i ét stykke, så det bliver muligt at se Ferraris reelle fart. Efter det første besøg i Østrig var det tydeligt, at Charles Leclercs podieplads var en kombination af løbets mange udgåede racere, tilfældighedernes spil samt en monegasker der kørte over evne. Ferraris manglende fart overraskede de fleste i Formel 1-verdenen, og der er blevet hastefremrykket væsentlige opdateringer til raceren, der kommer i brug allerede til fredagens træningssessioner. Spørgsmålet er, om opdateringerne vil bringe Ferrari tilbage på sidste sæsons styrke, eller om de røde racere fortsat roder rundt i et for dem ukendt territorium i midten af tabellen.

McLaren var sidste sæsons højdespringer performancemæssigt, og i år har de ikke sluppet grebet. Lando Norris´ podieplacering sidste uge var ingen tilfældighed, og leverer de 3 topteams ikke - Mercedes, Red Bull og Ferrari - vil McLaren med det samme gribe muligheden. Det var forventet, at Racing Points enorme fremgang ville gøre, at de var stærkere end McLaren, men det ser indtil videre ikke ud til, at de lyserøde racere med deres nyfundne fart har distanceret de orange racere. Med Carlos Sainz Jr. ærgerrig efter at vise sig fortjent til hans kommende Ferrari-sæde og med Lando Norris kørende på et kæmpe selvtillidsboost er McLaren podiekandidat på søndag.

Ret skal være ret - Williams har faktisk forbedret sig en hel del til denne sæson, selvom de fortsat er placeret i bunden af feltet. De øvrige teams er i år ikke så fjernt i horisonten som i de senere sæsoner, og det bliver spændende at se, om Williams reelt kan udfordre Alfa Romeo Racing og Haas her ved endnu et forsøg på Red Bull Ring, som historisk set er en bane der understøtter Williams-raceren positivt. De to førnævnte teams kunne syne som værende inden for rækkevidde af Williams´ formåen, og især George Russell virker som manden der kan udfordre midterfeltets "bagende".