Knapt har støvet lagt sig efter Bahrains Grand Prix før det igen er tid til Formel 1. Fra i morgen går det løs i Kina, men hvad skal der holdes særligt øje med?
Haas er lige nu "hot topic" i Formel 1 - alene af den grund fortjener det amerikanske team stor opmærksomhed. Teamet er i gang med sin bedste sæsonstart siden debutsæsonen i 2016. Kan Haas virkelig få begge racere i Q3 igen? Jeg tror det desværre ikke. Banen i Kina favoriserer nogle af Haas´ konkurrenter i midterfeltet, men Haas´ fart anno 2018 er så overbevisende, at den alene kan sikre den ene racer en deltagelse i Q3. Størst er chancen hos Kevin Magnussen, der for øjeblikket kører på høj selvtillid og god form.
Hvor står Toro Rosso? Mange Formel 1-eksperter er enige om, at Pierre Gaslys fornemme kørsel i Bahrain var en "one off". Til Kinas Grand Prix får Gaslys holdkammerat Brendon Hartley sit opdaterede setup til raceren, hvor det for alvor bliver synligt, hvor det italienske team står i forhold til det øvrige midterfelt. En succes for Toro Rosso er stadig, at få begge racere med i Q2. Hvor meget mere fart der er i Honda-motoren, vil der komme svar på i Shanghai. Pierre Gasly vil helt sikkert forsøge at gøre det umulige muligt nok en gang.
Valtteri Bottas formåede at rejse sig i Bahrain efter den store skuffelse i Australien, som beskrevet i indlægget "Klar til Bahrain". Et flot comeback til toppen for finnen, der reelt udfordrede Sebastian Vettel om sejren i sidste weekend. Bottas har fået en indikation på, at Lewis Hamilton ikke er uovervindelig, hvilket giver Bottas håb om sejre. Ved Kinas Grand Prix kunne Bottas være et godt bud på en vinder, hvis kvalifikationen bliver lige så god som i Bahrain.