Fra 'moving under braking' skal der lyde et stort tillykke til Formel 1 med 70-års jubilæet. Den kommende weekend er navngivet som det officielle Grand Prix for "70th Anniversary", og Silverstone lægger igen asfalt til en løbsweekend. Jubilæet vil blive markeret før starten, og alle håber på, at weekenden også bliver mindeværdig for det som foregår på banen.
Kommer Nico Hülkenberg i aktion eller laver Sergio Perez et lyn-comeback? Sikkert er det, at den pludselige ændring af kørere i sidste uge blev en meget positiv historie i medierne, men Racing Point virkede ikke længere som det uovervindelige midterhold, da placeringerne skulle fordeles sidste søndag. Hülkenberg kom slet ikke til start, og Lance Stroll måtte kæmpe for at blive i top 10. For at undgå yderligere rod hos de lyserøde, ville det være godt at se 'the Hulk' køre raceren hele weekenden.
Lewis Hamilton kan reelt afgøre verdensmesterskabet på søndag, hvor kedeligt det end må lyde efter kun 1/3 af sæsonen. Da Valtteri Bottas ikke lykkedes med at få point efter første besøg på Silverstone er Hamilton 30 point fra nærmeste konkurrent (Bottas) til VM-titlen. Får Bottas igen ikke point, og vinder Hamilton igen på søndag, er det meget usandsynligt at hverken Bottas eller nogle af de øvrige VM-kandidater igen får kontakt til Hamilton i en afkortet sæson, hvor Hamilton oftest formår at få et vist antal point med fra alle løb.
Hvordan klarer de endnu blødere Pirelli-dæk sig? Jeg kritiserede sidste weekends situationer hvor dækkene var den afgørende faktor, og til denne weekend er der endnu blødere - og derved endnu mere sårbare - dæk til rådighed. Selvom det nok skaber spænding når Mercedes-racerne bliver udfordret, kan det lige så vel være resten af feltet, hvor dækkene pludseligt giver fortabt, hvilket ikke vil give noget seværdigt racerløb. Derfor håber kørere og teams, at dækkene naturligvis kan bruges som taktisk element, men at Silverstones hårde layout ikke koster alt for mange løbsdefinerende dækproblemer.