Det efterhånden klassiske Grand Prix i Singapores mørke har gennem årene været lig med dramatik. Renaults "crash-gate" i 2008 og den dramatiske start på sidste års Grand Prix er de mest iøjnefaldende episoder fra Singapores fortid. Hvem skal vi holde øje med i den kommende weekend?
Kimi Raikkönens fremtid er nu bekræftet. 2019 og 2020 bliver hos Sauber-Alfa Romeo. Ved sidste Grand Prix i Italien kørte Raikkönen sublimt, og kan finnen levere en weekend på samme niveau, kan han slutte hos Ferrari i absolut verdensklasse. For øjeblikket ser man en sult hos Raikkönen, han tidligere i karrieren har været kritiseret for at mangle. Sauber-Alfa Romeo kan have gjort deres bedste handel siden de ansatte selvsamme Raikkönen i 2001. Fortsætter storformen i weekenden?
Uden de store overskrifter har Racing Point Force India kørt sig op på en 7. plads i konstruktørverdensmesterskabet. Lyder det ikke af noget særligt? For 2 løbsweekender siden var Force India sidst i mesterskabet med 0 point, da de fik nulstillet deres pointscore efter økonomiske problemer. Dét sætter deres seneste resultater i relief, og kan bringe Force India i spil til top 5 i konstruktørverdensmesterskabet, selvom der er 44 point op til Haas, der øjeblikkeligt ligger nummer 5. Force India skal levere to racere i top 8 i alle sæsonens resterende løb og med det nuværende momentum, er det ikke urealistisk.
Marcus Ericsson havde et af karrierens dårligste løb sidste år i Singapore. Det er der ikke råd til i år, da Ericsson skal overbevise Sauber-Alfa Romeo om, at han skal sidde i den ene racer i 2019. Ericsson har et stærkt konsortium i ryggen, der kan sikre en attraktiv sponsorpakke for mange teams. Nu hvor Ferrari er involveret i Sauber (via Alfa Romeo) er det dog i høj grad kørerevnerne der bestemmer sædet og ikke udelukkende sponsorkroner. Ericsson har leveret en acceptabel sæson indtil nu, og en pointgivende indsats i Singapore kan bringe svenskeren nærmere et samarbejde med Kimi Raikkönen i 2019.