Film nummer 2 i rækken af James Bond film hed: "From Russia with love". Samme titel kunne man benytte på russiske Daniil Kvyats skifte til Ferrari. Chefen for Toro Rosso - Helmut Marko - var lykkelig for, at slippe af med "torpedoen". Titlen må nærmere være "From Marko with love".
I mange medier er Kvyats skifte til Ferrari beskrevet som hans store chance, og mange fans af russeren ser dette som det ultimative comeback for den degraderede tidligere Red Bull-junior. Jeg tror ikke, det er Kvyats store chance. Kvyat er ansat som Test- and Development Driver hos Ferrari. Lyder det bekendt? Jean-Éric Vergne var Red Bull-junior sammen med Kvyat i ungdomsrækkerne, og de kørte på hold sammen hos Toro Rosso i 2014. Da der skulle findes plads til Max Verstappen fra sæson 2015 blev Jean-Éric Vergne ofret af Helmut Marko. Vergne blev herefter Test- and Development Driver hos Ferrari.
Hvorfor gentager historien sig for Kvyat som for Vergne, og hvorfor er Ferrari interesseret i to kasserede Red Bull-juniorer? Min vurdering er, at Ferrari er interesseret i at overtage kørere, der har erfaring med udvikling af Ferrari-motorer. Vergne kørte Toro Rosso med Ferrari-motor fra 2012-2014 (et år inden ansættelsen hos Ferrari), og Daniil Kvyat kørte Toro Rosso med Ferrari-motor i 2016 (et år inden ansættelsen hos Ferrari). Selvom de ikke har kørt med Ferraris "A-motor" er erfaringen som kører hos Corse Clienti (Ferraris eget navn for deres kunder) af stor værdi. Af den grund vil Ferrari tilknytte disse kørere og bruge deres viden og erfaring, da Ferraris sæsoner har været meget svingende siden 2009, hvor den første store regulering af racere i det nye årtusinde kom.
Hvad er der blevet af Jean-Éric Vergne? Franskmanden er fast kører i Formel E, og har siden starten af 2017 ikke været ansat hos Ferrari. Var Vergne i spil som reserve til løbsdagene hos Ferrari? Overhovedet ikke - og det kommer Kvyat heller ikke til at være. Skal Ferrari bruge en reserve står Antonio Giovinazzi og Charles Leclerc først i køen. Selv floppet Esteban Gutiérrez (der tabte sit Haas-sæde til Kevin Magnussen) har været Test- and Development Driver hos Ferrari, så Daniil Kvyat er stadig langt fra Formel 1, og får (efter min vurdering) ikke et fast sæde igen.