'}}
Klar til nummer 1.000?

For 15 år siden blev der for første gang kørt et Grand Prix i "Riget i Midten". Dengang med Rubens Barrichello som vinder. I år køres der nok engang Formel 1 på racerbanen ved Shanghai i Kina, men hvad skal vi holde særligt øje med?

Det kommer ikke til at gå ubemærket hen, at weekenden i Kina er en meget speciel weekend for Formel 1-historien. Når de røde lamper slukkes på søndag, køres Grand Prix nummer 1.000 siden Formel 1-sportens start i 1950. En helt utrolig milepæl hvor det bliver værd at holde øje med markeringen af denne meget specielle dag for motorsportens kongeklasse. Selvom Kinas Grand Prix langt fra er det mest prestigefyldte at vinde, vil weekenden være noget helt særligt, og alle kørere vil meget gerne stå som vinder af det tusinde (!) Grand Prix i historien.

Charles Leclerc viste en utrolig fart og stor modenhed i Bahrain, men det blev ikke til sejr. Kører monegaskeren endnu en weekend på højeste niveau, kan han egenhændigt sikre to store bedrifter tidligt i sæsonen: Vinder af sit første Grand Prix, og en seriøs bejler til fuld fokus fra arbejdsgiver Ferrari. Der er ingen tvivl om, at Ferrari har primær fokus på Sebastian Vettels mesterskabschancer. Gentager Leclerc mønstret fra Bahrain, kan Ferrari ikke lukke øjnene for, at deres italesatte 2. kører fartmæssigt er på niveau - eller lidt over - deres udnævnte 1. kører. Leclerc bliver spændende at følge lørdag, hvor han har mulighed for at lægge pres på Vettel med en velafviklet kvalifikation.

McLaren viste i Bahrain, at de trods alt er i bedring. De seneste år er fortid, og specielt Lando Norris er startet fornuftigt på sæsonen. Ved det seneste Grand Prix var de åbenlyse duellanter om konstruktørverdensmesterskabets 4. plads - Haas og Renault - på katastrofekurs. Samtidig scorede Norris en imponerende 6. plads. Renault og Haas vil være bedre i Kina, hvorfor McLaren skal levere på topniveau, og frem for alt få styr på Carlos Sainz Jr. og hans racer, der endnu ikke har gennemført et løb i denne sæson. Kina bliver første reelle chance i 2019 for at måle styrkeforholdet i midterfeltet på en bane der minder om størstedelen af banerne i sæsonen.