Sidste stop inden sæsonfinalen i Abu Dhabi er Interlagos-banen. Hvad er værd at holde øje med ved det brasilianske Grand Prix?
Felipe Massa annoncerede i den forgange uge, at han stopper karrieren efter indeværende sæson (som han også annoncerede for et år siden). Det var en fejl, at Massa kørte sæson 2017. Både Williams og Massa selv skulle have forudset, at det ikke ville være brugbart med endnu en sæson. 2017 slider på Massas eftermæle efter nogle gode sæsoner hos Williams i perioden 2014-2016. Det brasilianske folk er stolte af deres helte - som beskrevet i indlægget: "Formel 1 i Sydamerika". Af den grund er det værd at følge Massa tæt i weekenden. Han vil blive båret rundt af hjemmepublikummet - til trods for den meget emotionelle afsked sidste år.
I min nedtakt fra Mexico - "Hvad lærte vi af Mexicos Grand Prix?" - afskrev jeg Renault som nummer fem i konstruktørverdensmesterskabet. Det står jeg stadig ved. Til gengæld skal Renault begynde at kigge bagud i tabellen, hvor Haas er klar til at overtage Renaults øjeblikkelige 7. plads. Renault har alle chancer for at kunne køre Haas bagud. Interlagos har altid været god til Nico Hülkenbergs kørerstil, og Carlos Sainz Jr. kan vise sin tekniske kunnen på den krævende bane. Renault skal have materiellet til at holde, men kan de det, kan de to gule racere blande sig i top 10 ved søndagens Grand Prix.
Den interne kørerduel hos Sauber er bestemt også værd at holde øje med. Seneste nyt på rygtebørsen er, at både Marcus Ericsson og Pascal Wehrlein mister deres sæde efter sæsonen. Selvom det lyder usandsynligt at Ericsson skulle ryge ud af teamet, kører begge kørere for deres fremtid i Formel 1. Kan Ericsson og hans svenske konsortium være en mulighed hos Williams? Mit bud er, at Ericsson helt sikkert er et kort i bunken hos Williams. Det kræver dog en stærk sæsonafslutning hos Sauber, og det brasilianske Grand Prix skal være fejlfrit for svenskeren. Wehrlein ligner en mand, der skal indstille sig på en fremtid som test- og reservekører hos Mercedes.