Frankrigs Grand Prix fik comeback sidste år, hvor Lewis Hamilton blev første vinder på Paul Ricard-banen siden Alain Prost vandt for Ferrari i 1990. Banen var i 2018 en spændende tilføjelse til Formel 1-kalenderen, men hvad skal vi holde øje med i dette års udgave?
Kan Sebastian Vettel rejse sig? Det seneste Grand Prix i Canada endte med den mest omdiskuterede straf i nyere tid, der blev afgørende for løbets resultat. Der er to muligheder for Vettel: Enten kommer han mere "sulten" ud efter Canadas Grand Prix eller også er han frustreret og ramt på selvtilliden. Jeg tror mest på det første udfald, hvorfor vi vil se en ekstremt fokuseret Vettel, der vil være favorit til løbssejren. Ferraris racer passer godt til Paul Ricard-banen, hvorfor den vigtige Pole Position også kan være inden for Vettels rækkevidde.
Den helt store overraskelse i Canada var Renault, der var klart bedst af alle andre hold end Ferrari, Mercedes og Red Bull. Renault har de seneste sæsoner været på charmeoffensiv i Frankrig, hvor "de gule" har markedsført det franske Grand Prix. Derfor vil løbet på hjemmebane være det perfekte sted, at lave en top 5 placering. Daniel Ricciardo blev nummer 5 på banen sidste år, og hvis Canadas Grand Prix viste Renaults fremtidige fart, kan enten Ricciardo eller Nico Hülkenberg godt køre med om placeringerne lige uden for podiet.
Er udviklingen gået i stå for Alfa Romeo Racing? Selvom Alfa Romeo kan anses som Ferraris "B-hold", kan hverken Ferrari eller Sauber Motorsport (der styrer Alfa Romeo Racing) være tjent med, at de rød/hvide racere har problemer med at komme videre fra Q3 i kvalifikationerne og agerer statister i selve løbene. Kimi Raikkönen kørte en flot 3. plads hjem sidste år i det sydfranske, og i år bør en top 10 i både kvalifikationen og i selve løbet være et oplagt mål for finnen. Antonio Giovinazzi har vist tegn på forbedret formkurve, hvorfor italieneren også godt kunne havne i pointene.